איזה מלך: 5 יתרונות בריאותיים למלך הפירות – הרימון

האמת? עם כזה כתר – לא הופתענו: הרימון מכיל עושר עצום של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים בריכוז כזה, שלא מוצאים בכל מקום. מלך, אמרנו?

כללי

נגיד את זה ישר, על ההתחלה: רימון, הוא מהפירות היותר מזינים שיש.

עכשיו כשיישרנו קו, נסביר למה: רימון מכיל נוגדי חמצון, ויטמינים (ויטמין C, ויטמין K, ויטמין A) ומינרלים (אשלגן) חיוניים למערכת החיסון, לאיזון לחץ הדם ואפילו – לזיכרון.

רימון משמש כתרופה עממית בתרבויות רבות כבר שנים ארוכות, עם שימוש בקליפה, בגרגרים ובמיץ להקלה על כאבים, לרפא פצעים, לטפל בבעיות עיכול ואפילו – לרכך השפעה של הנגאובר.

בואו נחפור קצת יותר, ונגלה למה כדאי לשים לב לאדום האדום הזה:

רימון - מלך הפירות

היתרונות הבריאותיים של הרימון

רימון מכיל פוליפנולים בריכוז גבוה

הרימון מכיל פוליפנולים בכמות גבוהה, גבוהה בהרבה מאלה המצויים בפירות וירקות אחרים.

לפוליפנולים שורה ארוכה של תועלות, אחת מהן יכולת לעכב התפתחות של תאים סרטניים, והשנייה מתמקדת ביכולת לטפל בכולסטרול ה’רע’ בדם, שנחשב לגורם משמעותי למחלות כלי דם ולב.

כדי להפחית את הכולסטרול הרע, כדאי לבחור בתזונה שכוללת הפחתה באכילה של מזונות שומניים מהחי, והעדפה של מוצרי חלב, עוף ודגים דלי שומן, בשילוב עם שפע של מזונות צמחים כמו ירקות ופירות, דגנים מלאים וקטניות, הרבה שמן זית וגם.. רימון.

הפוליפנולים מעכבים את ההתחמצנות של הכולסטרול הרע בדם  ועשויים לנטרל את ההשפעה המזיקה על כלי הדם.

רימון מכיל נוגדי חמצון

דלקת היא אחד התהליכים הטבעיים בגוף, שנועדו לטפל בגורמי זיהום. כאשר מופיע גורם מזהם, תהליך הדלקת מעודד יצירה של גורמים הנלחמים בזיהום.
אולם כאשר הדלקת יוצאת מאיזון נכון, עלולות להופיע תופעות גופניות קלות עד חמורות, בהן יש לטפל.

רימון מכיל רכיבים צמחיים וחומצות צמחיות, בעלות תכונות נוגדות חמצון רבות עוצמה.

התכונות נוגדות החמצון עשויות להאט או למנוע השפעות דלקתיות, שעלולות להוביל למחלות כרוניות כמו מחלות לב, סוכרת, מחלות דלקתיות במערכת העיכול ודלקת פרקים.

רימונים

הרימון עשיר במינרלים וויטמינים

רימון מכיל ויטמין C

מזהמים כמו חיידקים, וירוסים ופטריות מקיפים אותנו בחיי היומיום.
לגוף ישנם מנגנוני הגנה כנגד המזהמים, ולתזונה ישנה יכולת לסייע ולחזק את עוצמת התגובה.

הדוגמא הטובה ביותר לכך היא ויטמין C, אותו ויטמין מפורסם שמצוי ברמות גבוהות בירקות ופירות כמו  בפלפל אדום ובפירות הדר כמו תפוזים וקלמנטינות, ונדרש בכמות גבוהה בתאי מערכת החיסון כאשר מופיעים מזהמים.

גם הרימון יכול לסייע במאבק הבלתי פוסק בשמירה על הגוף, עם נוכחות של ויטמין C, נוגדי חמצון ונוגדי דלקת החיוניים בהגנה החיסונית כנגד חיידקים ופטריות.

מיץ רימון שומר על התכונות של הרימון

מיץ רימון סחוט מכיל כמות גבוהה של הרכיבים התזונתיים שמנינו למעלה: ויטמינים, מינרלים, חומצות צמחיות חשובות ונוגדי חמצון.

סחיטה של רימון משחררת מהקליפה את החומרים המזינים, ואליהם מצטרף עושר של רכיבים תזונתיים המגיעים מהגרגרים.

מחקרים מראים ששתייה יומיומית של מיץ רימונים הועילה להורדת לחץ הדם, הורדה בריכוזי הכולסטרול הרע, שיפור זרימת הדם בכלי הדם ועוד.

mango

שווה להירשם לניוזלטר שלנו!

אנחנו לא מציעים חברות לכל אחד. ועם יד על הלב, אנחנו לא שולחים הרבה מיילים. אבל כשכן, חייב להיות בהם משהו טוב. ממש טוב. אתם איתנו?

אנא הזינו שם מלא
אנא הזינו כתובת דוא"ל
אנא הזינו מספר טלפון
אני מאשר שימוש במידע לצורך הפעילות המסחרית של קבוצת החברה המרכזית לייצור משקאות בע"מ ושמירתו במאגר מידע בהתאם למדיניות הפרטיות; ידוע לי שאיני חייב למסור את המידע לפי חוק אך לא ניתן להשתתף בפעילות ללא מסירת המידע. יש לקרוא ולאשר
תודה רבה, פרטייך התקבלו